donderdag 3 november 2016

hee Els....

....wat ben je toch allemaal aan het doen?? Het is hier zo stilletjes...
Tuurlijk ben ik nog druk in de weer met naald en draad en vele andere bezigheden!
Zijn we naar de beurs OEQC in  Maastricht geweest en daar 4 drukke en bijzonder leuke dagen gehad! Leuke ontmoetingen, lieve complimenten ontvangen, heerlijk geslapen en het was ook weer heerlijk om naar huis terug te gaan. Ach wat ben ik toch graag thuis, lekker in de weer met mijn lapjes...maar ik dwaal weer af...
Het Atelier weer netjes gemaakt, de meeste spulletjes weer een leuk plekje gegeven. Omdat het nog maar een paar dagen naar Halloween was heb ik er maar meteen een knusse Kerstwereld van gemaakt! Veel kerstpatronen en kerstlichtjes. Och wat gezellig toch...
Al snel was er weer een heerlijke cursus dag! In de ochtend de QuiltKwebbels waar we weer eens de paperpiecingmethode hebben geoefend. Blijft soms een lastige methode maar wat is er veel mee mogelijk......dus toch maar weer eens oefenen. En omdat ik nu eenmaal een hekel aan proeflapjes heb hebben we er een potje mee versierd. Leuk om weg te geven, zeker wanneer je er nog wat lekkers instopt! Of om te krijgen.....
s'Middags weer een mini van de maand les. Beginnen aan een miniquiltje is toch altijd zo heerlijk. Nu nog maar een klein stukje zichtbaar want de dames die aan de club per post mee doen houden wel van een verrassing. De patronen zijn op de post hoor!
En ook de naailes is weer geweest. Snuffelen in de bladen en mooie lappen kopen om er vervolgens een kledingstuk van de maken. Aan de slag en daar advies en hulp krijgen waar het nodig is. Ach, mijn coupeuse hart klopt toch altijd wat sneller wanneer ik de bladen inkijk en de schaar in een lap stof zet om vervolgens het om te toveren tot een lekker draagbaar kledingstuk.
En tussen al deze bedrijvige dagen door bestel ik nieuwe stof om weer pakketten te maken....
.....bestel ik nieuwe boeken omdat ze allemaal hier weer op zijn.....
....maak ik vast pakketten bij een nieuw patroon.....heb ik een vriendinnendag......ontvang ik hier de breiclub....veeg ik blaadjes weg die hier nu met een rap tempo van de bomen vallen. Ik verveel me dus niet! Nu maar weer eens een paar steekjes zetten....
Fijne dag!

4 opmerkingen:

Wilma Kuin zei

Gezellig blog! Sinds jaren weer wat voor mijzelf gemaakt. Een suède jurkje en zo blij mee... De afgelopen dagen heel veel broekjes en mutsjes genaaid. Er staat een link van de winkel op facebook.... we zijn lapjes verslaafde...

quiltingmieke zei

Piep wat een heerlijk blog.. de country gezelligheid spat er van af!!
Heerlijk Els
Knuf

ann vanherle zei

Heerlijk druk bezig , dit jaar nog te vroeg om naar beurzen te gaan , maar hoop je volgend jaar nog eens tegen te komen

Anoniem zei

Inderdaad, wat waren het gezellige dagen op het OEQC en wat heb je een ontzettend gezellige, leuke kleinzoon. Ik vond het heel lief dat hij van die lekkere koekjes kwam brengen en ik heb er gezellig mee gekletst. Groetjes, Lenny en tot volgend jaar.